+
-+

Kouvola-brändi

Kouvolan kaupungin visuaalinen ilme uudistui brändin lanseerauksen yhteydessä 5. maaliskuuta 2012 . Kouvolalaislähtöinen suunnittelija, graafikko
ja kuvittaja, Kustaa Saksi ja bränditoimisto Nitro ID ovat yhdessä suunnitelleet kaupungin brändistrategiaa tukevan ilmeen, joka näkyy kaupungin viestinnässä ja markkinoinnissa.

Kouvola-brändin persoonallisuudessa korostuu kymenlaaksolaisuus – aidot ja välittömät persoonat, sitkeät arjen puurtajat, vastoinkäymisistä huumoria ammentavat ajattelijat ja vaatimattomuus, joka on vailla vertaansa. Kuntien yhdistymisen myötä Kouvolalla on mahdollisuus rakentaa kaupungista entistä houkuttelevampi ja elinvoimaisempi. Näitä tavoitteita uusi ilme tukee vahvasti.

Kouvola-brändin tavoitteena on tuoda Kouvola esiin uusista ihmetystä aiheuttavista näkökulmista ja muuttaa Kouvola-mielikuvaa kiehtovaksi, kodikkaaksi ja kehittyväksi markkinoinnin, sisäisen ja ulkoisen viestinnän sekä käytännön tekojen ja toiminnan kautta – yhdessä.

Kouvolan kaupungin visuaalisen ilmeen käyttöä ohjaa graafinen ohjeisto [pdf, 57 MB].

Kouvola-kuvitus

Kustaa Saksin värikäs Kouvola-kuvitus kertoo kokonaisen tarinan kaupungista. Tästä välittömästä mielikuvamaisemasta löytyy runsaasti yksityiskohtia, jotka kaikki kertovat Kouvolan vetovoimaisuudesta. Kuvituksessa voi nähdä kolme eri kohdeyleisölle suunnattua osaa: asukkaille, yrityksille ja matkailijoille. Saksi asuu ja työskentelee Amsterdamissa ja hänen asiakkaisiinsa lukeutuvat mm. Nike, Levi’s ja The New York Times.

Yhteystiedot


Kouvolan kaupunki
Viestintä

Torikatu 10 (PL 85)
45101 Kouvola

puh. 020 61 511 (vaihde)
faksi 020 615 3054

viestinta(at)kouvola.fi
etunimi.sukunimi@kouvola.fi

Kaikki viestinnän yhteystiedot