Vastauksia Waltti Mobiili -aiheisiin kysymyksiin

Valitsenko lippua ostaessani Kouvolan vai Kymenlaakson? Miten uusi maksupalveludirektiivi vaikuttaa lippujen ostoon?

Waltti Mobiili -sovellusta koskien on herännyt kysymyksiä, joihin on koottu vastauksia tähän artikkeliin.

Lisätietoja ja ja osto-ohjeet kohta kohdalta:

Valitsenko Kouvolan vai Kymenlaakson?

Waltti Mobiili -sovelluksessa on myynnissä kaikkien Waltti-mobiililippua käyttävien Waltti-kaupunkien ja alueiden liput. Haluttu matkustusalue valitaan lipun ostonäkymässä kohdasta Alue.

• Valitse Kouvola, jos haluat ostaa Kouvolan sisäisiä bussilippuja (kerta-, vuorokausi- ja kausiliput)
  • Valitse Kymenlaakso, jos haluat ostaa junan ja bussin yhdistäviä Kymenlaakson yhteislippuja (kerta- ja kausiliput)

Voit vaihtaa sovelluksen oletuskaupunkia Tiedot-välilehdeltä kohdasta Omat asetukset. Klikkaa Vaihda kotikaupunkia ja valitse Kouvola, jos ostat useimmiten Kouvolan sisäisiä bussilippuja. Tällöin sovellusta avatessa lipunostonäkymässä on oletuksena matkustusalue Kouvola.

Kaikkien käyttäjien puhelinten sovelluskauppaan ei aikaisemmin ollut jostain syystä päivittynyt sovelluksen uusin versio, jolloin Kouvolaa ei ole voinut valita kotikaupungiksi. Tilanteen pitäisi olla ratkennut PSD2-maksupalveludirektiivin takia viikolla 3 tehdyn uusimman päivityksen myötä. Jos siis sovelluksen kotikaupungin vaihtaminen Kouvolaksi ei onnistu, tarkista puhelimen sovelluskaupasta, onko Waltti Mobiiliin tarjolla uutta päivitystä.

Milloin mobiililipun voimassaoloaika alkaa?

Kaikkien mobiililippujen voimassaoloaika alkaa heti lipun ostohetkestä. Tämä koskee kaikkia lipputyyppejä: kertalippuja, vuorokausilippuja ja 30 vrk:n kausilippuja. Älä siis osta lippua turhan aikaisin.

Miten uusi maksupalveludirektiivi vaikuttaa mobiililippujen ostoon?

Waltti Mobiilin uusimman päivityksen yhteydessä sovellus on ilmoittanut käyttäjälle uuden PSD2-maksupalveludirektiivin vaikutuksista maksamiseen.

• Sovelluksen päivittyessä voit joutua tallentamaan maksukorttisi uudestaan.
  • Pankkisi voi edellyttää yksittäisen oston maksamisen yhteydessä vahvaa tunnistautumista. Käytännössä vahva tunnistautuminen tarkoittaa. että lippuostos täytyy vahvistaa pankkitunnuksella tai jollakin muulla tavalla. Joidenkin pankkien tunnistamisen käyttöönotossa voi alkuun olla ongelmia ja viivästyksiä. Jos ongelmatilanteita esiintyy, kannattaa kääntyä aina oman pankin puoleen.

Huomioi siis lippua ostaessasi, että saatat joutua tekemään vahvan tunnistautumisen maksun yhteydessä.

Voiko Waltti Mobiilissa ladata Waltti-korttia?

Waltti Mobiili -sovelluksessa ei voi ladata Waltti-korttia. Jos matkustat mieluummin käyttäen Waltti-korttia, kortti ladataan yhä nettikaupassa kauppa.waltti.fi, Bussimatkatoimistossa tai bussissa käteisellä.

Waltti Mobiili -sovellukseen käy sama Waltti ID -tunnus, jolla kirjaudut nettikauppaan kauppa.waltti.fi.

Lisätietoja:

joukkoliikenne(at)kouvola.fi