Paikallisliikenteen mobiililippu tuo joustavuutta matkantekoon

Kouvolan joukkoliikenteen Koutsin kyytiin pääsee tätä nykyä myös mobiililipulla. Puhelimella ostettava mobiililippu tarjoaa hyvän vaihtoehdon käteisellä ostettavalle kertalipulle tai Waltti-kortille.

Kouvolan joukkoliikenteen mobiililippu tuo joustavuutta matkantekoon. Mobiililipun voi ostaa niin Kouvolassa vieraileva kuin asukaskin. Lippu ostetaan puhelimella ja näytetään kuljettajalle puhelimesta kyytiin noustessa. Myynnissä on kolmea eri lipputyyppiä.

Mobiililippu käy maksuna Kouvolan kaupungin paikallisliikennevuoroissa ja palvelulinjoilla. Mobiilina ostettava Kymenlaakson yhteislippu käy valituista vyöhykkeistä riippuen maksutapana myös Kotkan paikallisliikenteessä sekä VR:n junissa Kymenlaaksossa.

Mobiilina kerta-, vuorokausi- ja kausilippuja

Mobiililippuja löytyy kolmenlaisia: tunnin voimassa oleva kertalippu, 24h-vuorokausilippu sekä 30 vuorokauden kausilippu. Kaikkien voimassaoloaika alkaa heti ostohetkestä.

• Mobiilikertalippu on voimassa tunnin. Waltti Mobiilista ostettuna se on käteisellä ostettua kertalippua edullisempi ja vastaa hinnaltaan arvokorttimatkan hintaa.
  • Vuorokausilippu on voimassa 24 tuntia ja sen voi ostaa ainoastaan Waltti Mobiili -sovelluksesta. Vuorokausilippu on kertalippuja edullisempi, jos vuorokauden aikana matkustaa enemmän kuin kaksi matkaa.
  • 30 vuorokauden kausilippu on voimassa 30 vuorokautta ja sillä voi korvata erillisen matkakortin. Lipun ostaminen vaatii kirjautumisen sovellukseen.

Kaikilla lipuilla voi matkustaa niiden voimassaoloaikana niillä vyöhykkeillä, joille lippu on ostettu. Vyöhykkeet löytyvät Kouvolan verkkosivuilta tai sovelluksen reittioppaasta.

Lippu puhelimeen

Mobiililipun voi ostaa puhelimelle ladattavalla sovelluksella, Waltti Mobiililla. Waltti Mobiili löytyy älypuhelimen sovelluskaupasta ja sen voi ladata maksutta.

Waltti Mobiilista löytyvät niin Kouvolan sisäiset bussiliput kuin junan ja bussin yhdistävät Kymenlaakson yhteisliput. Valikoimaan kuuluvat kaikki aikuisen ja lapsen lipputyypit sekä nuorten kertaliput. Kymenlaakson yhteislippuja saa vain aikuisten ikäryhmän hintaisena, mutta lipulla toki voivat matkustaa kaiken ikäiset. Sovelluksesta löytyy myös reittiopas.

Kausilipun ostaminen vaatii sovellukseen kirjautumisen, ja maksutapana Waltti Mobiilissa käy toistaiseksi ainoastaan pankkikortti. Muita sovelluksia, joista lippuja saa, on muun muassa PayiQ.

Mobiililippujen ostomäärät ovat nousussa. Keskimäärin kertalippuja on ostettu kevään aikana mobiililippuina 1850 kappaletta kuukaudessa eli noin 17 prosenttia kaikista kertalipuista.

Lisää tietoa mobiililipusta löydät Kouvolan verkkosivuilta.

Lisätietoja:

joukkoliikenne(at)kouvola.fi