Opiskelijan kausituotteen voivat ostaa nyt kaikenikäiset opiskelijat

Opiskelijan 30 vrk:n kausituotteesta on poistettu ikärajoitus, joten sen voivat hankkia kaikenikäiset päätoimiset opiskelijat.

Opiskelijan 30 vrk:n kausituotteen voivat ostaa tästä eteenpäin kaikenikäiset päätoimiset opiskelijat. Ikärajoitus on poistettu. Opiskelijan kausituotteen ovat aikaisemmin pystyneet ostamaan kouvolalaiset päätoimiset opiskelijat, jotka ovat myöntämishetkellä alle 30-vuotiaita. Kouvolan kaupunginhallituksen konsernijaosto päätti asiasta kokouksessaan 24.9.2020.

38 euron hintainen opiskelijalippu voidaan myöntää päätoimiselle opiskelijalle. Kun hankit korttia Bussimatkatoimistosta (Torikatu 2), tulee opiskeluoikeus todistaa koulun todistuksella. Esimerkiksi opiskelijakortti voimassaolevalla lukuvuositarralla käy. Ota mukaan myös henkilöllisyystodistus.

Jos opiskelet toisen asteen oppilaitoksessa, olet oikeutettu 36 euron hintaiseen toisen asteen opiskelijan kausituotteeseen. Tällöin tarvitset mukaasi koululta saatavan ostotodistuksen ja henkilöllisyystodistuksen. Ostotodistus on erilainen Kelan koulumatkatuen piirissä oleville ja muille 2. asteen opiskelijoille.

Opiskeluoikeus on todistettava Bussimatkatoimistossa vuosittain uuden lukuvuoden alkaessa. Jatkossa tuotteen voi ladata kortille Waltin nettikaupassa kauppa.waltti.fi, Bussimatkatoimistossa ja käteisellä busseissa.

Lisätietoja lipputuotteista ja niiden hankkimisesta löydät täältä.

Lisätietoja:

joukkoliikenne(at)kouvola.fi