Kouvolan joukkoliikenteelle uusi ilme – ehdota nimeä!

Kouvolan joukkoliikenne ottaa käyttöön uuden ilmeen ja nimen. Kaupungin asukkaat voivat osallistua brändin suunnitteluun.

Joukkoliikenteelle luodaan syksyn 2020 aikana tunnistettava ja yhtenäinen paikallisliikenteen brändi, joka kattaa nimen ja visuaalisen ilmeen. Brändiä tullaan hyödyntämään Kouvolan joukkoliikenteen viestinnässä ja markkinoinnissa.

Joukkoliikennettä kehitetään kuntalaisia varten, minkä vuoksi brändin halutaan tuntuvan omalta. Ensivaiheessa voit osallistua ilmeen uudistamiseen ehdottamalla joukkoliikenteelle nimeä! Millä nimellä Kouvolan joukkoliikenne tunnetaan tulevaisuudessa? Samalla kysymme ehdotuksia ja ajatuksia ilmeen teemoiksi. Voit esimerkiksi ehdottaa mieleistäsi väritystä tai kuvitusta, jotka näkisit osana Kouvolan paikallisliikenteen ilmettä tulevina vuosina.

Vastaa kyselyyn maanantaihin 17.8. klo 23:59 mennessä osoitteessa kouvolanbussit.fi.

Vastaajien kesken arvotaan 3 kpl 30 vuorokauden mittaisia Waltti-kausituotteita. Kausikortilla matkustat 30 vuorokauden ajan vaivatta ympäri Kouvolaa paikallisliikenteen busseilla ja palvelulinjoilla.

Viisi ehdotusta jatkoäänestykseen

Ehdotuksista valitaan enintään viisi nimiehdotusta, joista voit äänestää suosikkiasi seuraavassa vaiheessa 21.8.-7.9. Voittaja eli valittu nimi julkistetaan Liikkujan viikolla syyskuussa. Valitun nimen keksijälle on luvassa palkinto. Jos useampi henkilö on ehdottanut samaa nimeä, voittaja arvotaan heidän kesken.

Loppuvuoden aikana nimen ja kyselyssä annettujen ideoiden pohjalta luodaan joukkoliikenteelle uusi markkinointi-ilme. Ilme tulee käyttöön joukkoliikenteen viestinnässä ja markkinoinnissa vuodesta 2021 alkaen. Myöhemmin ilme tulee näkymään myös esimerkiksi bussien teippauksissa ja bussipysäkeillä.

Kouvolan joukkoliikenteen ilmeen uudistaminen tehdään osana Traficomin liikkumisen ohjauksen valtionavustuksella tukemaa hanketta, jonka päämääränä on edistää joukkoliikenteen käyttöä brändäyksen ja erilaisten kokeilujen avulla.

Lisätietoja:

joukkoliikenne(at)kouvola.fi