Kevät tuo kaupunkipyörät

Kaupunkipyörä rannalla auringonlaskussa

Viimeisetkin lumenrippeet ovat sulamassa Kouvolasta ja hiekoitushiekan poisto on hyvässä vauhdissa. Jo edellisiltä kesiltä tutut oranssit kaupunkipyörät värittävät kaupungin katukuvaa myös alkavana pyöräilykautena.

Pyörien sijoittelu asemilleen aloitetaan 10.4.2024. Ensin vuokrattaviksi saadaan normaalit pyörät ja hieman myöhemmin myös sähköavusteiset pyörät, joita sijoitetaan ainakin Virtakiven vierasvenesatamaan kanavan auetessa liikenteelle. Kaupunkipyöräjärjestelmän operoinnista, ja asiakaspalvelusta vastaa paikallinen Kaakau Oy.

Kaupunkipyörän voi vuokrata minuuttitaksalla yksittäiselle matkalle, kokonaiseksi päiväksi Kouvolaan tutustumista varten tai vaikka koko pyöräilykauden kestävällä sopimuksella. Kaupunkipyörät vuokrataan Donkey Republic-mobiilisovelluksella ja palautetaan käytön jälkeen kaupunkipyöräasemalle. Pyörien ajantasaisen saatavuuden näet kätevästi joko Donkey Republic-mobiilisovelluksesta tai Koutsin reittioppaasta.

Lisätietoja:

Ohjeet sovelluksen lataamiseen ja pyörien käyttöön: Kaupunkipyörät | Kaakau – Vuokraa pyörä mobiilisovelluksella

Asemien sijainnit ja pyöräsaldot reittioppaassa: Kouvolan reittiopas (digitransit.fi)