”Haluan olla muiden lapsia varten, se antaa minulle paljon”

Maarit Koskinen silittää koiraansa Mielakan räsymatolla

"Palaudun töistä kuntosalilla. Olen kilpaillutkin bikinifitneksessä vuosina 2013 ja 2015."

”Minusta on ihanaa olla varavanhempi ja jättää myönteinen jälki ihmiseen. Teen työtäni suurella sydämellä, vaikka se välillä tuntuukin hieman aliarvostetulta”, lastensuojelutyötä tekevä Maarit Koskinen, 34, sanoo.

”Minun elämässäni puhaltavat tällä hetkellä muutoksen tuulet. Meidän firma myytiin, mutta jatkan siellä toistaiseksi. Nyt minäkin olen niin sanotusti rivityöntekijä, joka voi jättää työasiat työpaikalle. Olen opiskellut oikeastaan koko ajan työn ohella, mutta vuosi sitten aloitin pidemmät opinnot Tampereen yliopistossa. Kolmen vuoden päästä minun pitäisi valmistua psykoterapeutiksi. Säästin kolme vuotta opintoja varten, mutta tämä on ollut haaveeni jo pitkään, ja uskon tämän satsauksen olevan fiksu päätös.

Ihmisten auttaminen on kutsumukseni, ja se on vain vahvistunut matkan varrella. Aiemmin en olisi ollut psykoterapiaopintoihin valmis. Nyt minulla on takana kymmenisen vuotta lastensuojelutyössä, josta viimeisimmät vuodet olen tehnyt töitä päihdenuorten kanssa. Psykoterapeuteista on huutava pula niin Kouvolassa kuin kaikkialla muuallakin Suomessa, joten jos tunnet kutsumusta alalle, suosittelen hakemaan.

Palaudun töistä kuntosalilla. Olen kilpaillutkin bikinifitneksessä vuosina 2013 ja 2015. Voitin molemmilla kerroilla omassa sarjassani suomenmestaruuden ja pääsin EM-kilpailuihin, joissa paras sijoitukseni on ollut yhdeksäs. Uskon, että kilpaurani on ohi, mutta never say never. Nykyään kuitenkin nautin rennommista salitreeneistä ilman kisamoodia. Havahduin uudestaan koronan takia Repoveden kansallispuiston olemassaoloon. Olemmekin käyneet siellä tänä vuonna usein ja olemme löytäneet mahtavia reittejä.

Asun mieheni ja 10-vuotiaan sekarotuisen bulldogimme Samun kanssa Mielakassa. Koen, että olemme hieman poikkeuksellinen pariskunta lapsiperheiden keskellä. Lasten hankinta ei ole vaan koskaan tullut ajankohtaiseksi, ja olemme tavallaan tehneet yhteisen päätöksen olla lapsettomia. Minä haluan olla muiden lapsia varten. Se antaa minulle paljon.”