Mielenterveys- ja päihdepalvelujen chatissa voi keskustella reaaliaikaisesti terveydenhuollon ammattilaisen kanssa

Kymenlaakson hyvinvointialueen mielenterveys- ja päihdepalvelujen livechat on otettu käyttöön 6.9.2023. Mielenterveys- ja päihdepalveluiden chatissa voi keskustella nimettömästi terveydenhuollon ammattilaisen kanssa, jos on huoli omasta tai läheisen mielenterveydestä, päihteidenkäytöstä tai rahapelaamisesta.

Tarvittaessa asiakkaalle voidaan tehdä chatissa hoidontarpeen arviointi. Hoidontarpeen arviossa käytetään apuna terapianavigaattoria. Asiakas voi täyttää terapianavigaattorin jo etukäteen, sillä se voi helpottaa ja nopeuttaa hoidontarpeen arviota. Terapianavigaattorista asiakas saa koodin, jonka avulla mielenterveys- ja päihdepalvelujen ammattilainen pääsee näkemään vastaukset ja ohjaamaan asiakkaan tarvittaessa jatkohoitoon. Hoidontarpeen arviota varten asiakkaalta vaaditaan vahva tunnistautuminen esimerkiksi pankkitunnuksilla.

Livechat-palvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9-14.

Linkki mielenterveys- ja päihdepalvelujen chatiin löytyy hyvinvointialueen verkkosivujen www.kymenhva.fi chatista. Chat avautuu sivun alalaidan chat-ikonista. Chatiin pääsee suoraan osoitteella https://wds.ace.teliacompany.com/wds/instances/J6rKjqJt/kymenhvamiepa.html.

Terapianavigaattorin osoite on www.terapianavigaattori.fi.

Kiireellisissä tilanteissa auttaa Päivystysapu 116117 puhelimitse tai chatissa. Hätätilanteessa soita 112.

Sivun alkuun