Pioneeripuiston asuntomessualue on suljettu yleiseltä liikenteeltä

Asuntomessujen tapahtuma-alue on aidattu ja suljettu ulkopuoliselta liikenteeltä. Messualueella saa kulkea vain asianmukaisilla kulkuluvilla elokuun puoleenväliin saakka. Messualueella on ympärivuorokautinen vartiointi.

Alueen aitaaminen on normaali toimenpide, jolla alue rauhoitetaan messutoimintojen rakentamista ja kohteiden viimeistelyä varten. Erityisesti viime viikkoina kiinnostus valmistuvaa aluetta kohtaan on selvästi lisääntynyt ja asiatontakin liikkumista messualueella on ollut, kertoo projektipäällikkö Sanna Kauppi.

Messut ovat enää kivenheiton päässä ja töiden viimeistely on Pioneeripuistossa kiivaimmillaan. Talotyömaiden lisäksi myös tapahtuman näytteilleasettajat rakentavat alueella omia messuosastojaan,
Alueella saa liikkua entiseen tapaan 15.8.2019 alkaen, kun tapahtuma päättyy ja messuaikaiset rakenteet on alueelta purettu.

Pioneeripuiston metsäalueet ovat käytössä koko tapahtuma-ajan. Käynti alueelle kulkee Kymijoen rannan, Korianniementien tai Napan kautta.

Asuntomessut Kouvolassa ovat avoinna 12.7.-11.8.2019. Asumisen nykykuvaan ja tulevaisuuden ratkaisuihin pääsee tutustumaan yli 30 erilaisessa messukohteessa. Pioneeripuiston messualueella uusin asuminen yhdistyy 1900-luvun alussa rakennettuun punatiiliseen kasarmialueeseen. Historiallinen miljöö täydentyy Asuntomessujen myötä viihtyisillä puisto- ja virkistysalueilla sekä moderneilla pientaloilla.

Lisätietoja:

Esa Inkilä