”Voikkaalla saa asua maalaismiljöössä, mutta kuitenkin lähellä keskustaa ja palveluita”

Ville Lassila amerikkalaisen jalkapallon harjoituksissa

”En kai tykkää siitä, että kalenteri on ihan tyhjä. Siksi se onkin yleensä ihan täynnä”, Voikkaalla vaimonsa ja kolmen lapsensa sekä koiran kanssa asuva Ville Lassila, 33, kertoo.

”Olen ollut perustamassa jenkkifutisseura Kuusankoski Cowboysia. Tällä hetkellä toimin seuran puheenjohtajana. Me halutaan tarjota paikkakuntalaisille mahdollisuus harrastaa matalalla kynnyksellä amerikkalaista jalkapalloa. Seurassa on reilut 40 jäsentä. Mahtavaa pyörittää toimintaa hyvien tyyppien ja ystävien kanssa. Ollaan kaikki sopivasti erilaisia, siksi homma varmasti toimiikin niin hyvin. Joukkue on oma pieni perheensä, jossa kaikki ovat yhtä tärkeitä.

Olen asunut Voikkaalla samassa talossa lähes koko ikäni. Ostimme talon vanhemmiltani yksitoista vuotta sitten. Voikkaalla saa asua maalaismiljöössä, mutta kuitenkin lähellä keskustaa ja palveluita. Tämä on rauhallinen paikka asua.

Teen töitä sähköalan yrittäjänä. Yritys on minun ja isäni yhteinen. Meillä on viisi vakituista työntekijää ja muutama määräaikainen työntekijä, meihin koronavuosi ei ole vaikuttanut.

Kun töiltäni ja urheiluseurahommiltani ehdin, käymme bändini kanssa juhlissa ja tapahtumissa soittamassa. Nyt on sillä saralla ollut hiljaisempaa. Soittaminen on minulle pään nollaamista ja hyvää vastapainoa kaikelle muulle.”