”Vapaaehtoisena toimiminen on hyvän mielen hommaa – Sen avulla mahdollistetaan lasten ja nuorten tervehenkinen harrastaminen”

Mies istuu urheilukentän laidalla penkillä jalkapallo vieressään.

"Kouvolassa on paljon vettä. Järviseudun kasvattina arvostan sitä kovasti. Hatunnosto myös Kymijoen ulkoilureitistä ja isoille panostuksille Käyrälammen alueella. Se on minun toinen kotini kesäaikaan. ", Sarkolassa asuva Panu Sorjonen sanoo.

”Olen jalkapalloihminen sielultani ja sydämeltäni. Olen aikanani pelannut itsekin. Ja yhä nautin siitä. Näen, että jalkapallo on hyvä liikuntamuoto. Ei sitä syyttä sanota kuningaslajiksi. Jalkapallo on maailman puhutuin kieli. Itse en tuntisi Kouvolasta varmaankaan työkavereiden ohella ketään, ellen olisi urheilukentille ja etenkin jalkapallokentille eksynyt. Tätä nykyä olen KJP:n vuonna 2008 syntyneiden jalkapallojoukkueen joukkueenjohtaja.”, Panu Sorjonen, 40, kertoo.

”Onneksi joukkueessa on maailman parhaimmat valmentajat, minusta ei olisi valmentamaan. Joukkueenjohtajana pyörittelen papereita taustalla. Järjestelen harjoitusvuoroja, varaan kenttiä, hoidan pelilisenssejä ja pidän yhteyttä Palloliittoon. Vapaaehtoisena toimiminen on hyvän mielen hommaa. Sen avulla mahdollistetaan lasten ja nuorten tervehenkinen harrastaminen.

Ymmärrän hyvin, että monet aikuiset ovat kiireisiä, mutta melko pienellä panostuksella pääsee mukaan ja siitä on iso apu. Tekijöitä ei ole koskaan liikaa. KJP:ssä on vuonna 2008 syntyneitä jalkapalloilijoita aika tarkkaan 50. Se on mahtava määrä. Kyllä sinne kaikki käsi- ja jalkaparit ovat tervetulleita mahdollistamaan nuorten harrastus. Samalla tutustuu mahtaviin ihmisiin. Oli matsi sitten voitettu tai hävitty, aina nousee hymy huulille.

Olen paljon reissutöissä, sillä myyn työkseni kierrätysteknologiaa eli arkisemmin pullonpalautusautomaatteja ja murskaimia niihin. Vapaa-ajalla vietän aikaa perheeni kanssa, urheilen kuntosalilla, joogaan ja kesäisin lautailen.

Kouvolassa on paljon vettä. Järviseudun kasvattina arvostan sitä kovasti. Hatunnosto myös Kymijoen ulkoilureitistä ja isoille panostuksille Käyrälammen alueella. Se on minun toinen kotini kesäaikaan. Minusta on tärkeää, että mahdollistamme koko kansalle vauvasta vaariin liikkumisen lähellä kotia. On hienoa, että Kouvolassa on välillä urheilukenttiä myös tyhjinä, jotta sinne voi mennä vaikkapa lapsi ja vanhempi potkimaan palloa tai heittämään frisbeetä.

Olen Jyväskylästä kotoisin. Kaikella kunnioituksella esittelen itseni vieläkin jyväskyläläiseksi, joka asuu Kouvolassa. Tie Kouvolaan vei useamman ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen. Sattuman oikut ja isääntyminen toivat paremman puoliskon kautta tänne. Arki Kouvolassa toimii. Kouvolassa kaikki on lähellä. Täällä on helppo liikkua paikasta toiseen lihasvoimin ympäri vuoden.”