”Vanhasta mummolasta tuli perheemme koti Korialla”

”Minusta Kouvola on hyvä paikka asua etenkin lapsiperheille. Jos ajatellaan ihan vain järkisyitä, niin onhan asumisenkustannukset täällä paljon edullisemmat kuin isommissa kaupungeissa.”, korialainen Jani Juvankoski sanoo.

”Asumme perheeni kanssa vanhassa mummolassani Korialla. Olen asunut lapsuuteni Pikku-Palomäessä, mutta muutimme Korialle 1990-luvun alkupuolella, kun isäni perusti autokoulun. Asuimme aiemmin puolisoni kanssa Napalla rivitalossa. Nykyiseen kotiimme muutimme reilut kymmenen vuotta sitten. Hyödynsimme tontin ja liittymät, kun rakensimme uuden talon.”, Jani Juvankoski, 42, liikenneturvallisuusasiantuntija, autokouluyrittäjä ja liikenneopettaja kertoo.

”Korialla viihtyy hyvin, sillä täällä on rauhallista ja maalaismaisemaa saa ihastella kodin ikkunoista, silti etäisyys peruspalveluiden ääreen ja Kouvolan keskustaan on lyhyt. Korialta löytyy muun muassa kirjasto, koulu, posti, tankkauspiste ja ruokakauppa eli kaikki tarvittavat arjen peruspalvelut. Täältä on myös kätevä liikkua lasten harrastuksiin, joita ei Korialta löydy. Myös minä liikun paljon ja oleilen luonnossa. Lisäksi vapaa-aikani kuluu perheen ja reserviläistoiminnan parissa.

Minusta Kouvola on hyvä paikka asua etenkin lapsiperheille. Jos ajatellaan ihan vain järkisyitä, niin onhan asumisenkustannukset täällä paljon edullisemmat kuin isommissa kaupungeissa. Kouvolassa on hyvä kouluverkosto ja paljon erilaisia harrastusmahdollisuuksia lyhyen ajomatkan päässä. Lisäksi meillä on upea monimuotoinen luonto.

Välillä haaveilemme vaimoni kanssa, että muutamme vielä jonnekin vähän syrjempään, luonnon ja järvimaiseman keskelle. Kuitenkin tässä vaiheessa, kun lapsella on koulu vieressä, kaveripiiri ja harrastukset täällä, niin vielä emme toteuta tätä haavetta. Mihinkäs sitä kotoaan lähtisi, täällä on hyvä juuri nyt.”