”Reilut 12 vuotta sitten muutin Kouvolaan Pohjois-Karjalan Tohmajärveltä”

Titta Kärki istuu kahvilassa

"Nykyään Kouvola on minulle kotikaupunki. Olen juurtunut tänne."

Hevoset auttavat palautumaan sairaanhoitajan työstä, Kuusankoskella asuva Titta Kärki, 33, sanoo.

”Vapaa-ajalla minut löytää usein tallilta, sillä minulla on oma suomenhevonen. Kouvolassa on hyvät hevosenpitomahdollisuudet, sillä pienen matkan päässä keskustasta on paljon talleja, joten jokaiselle löytyy varmasti omansa. Täällä on paljon mahtavia maastoreittejä.

Teen töitä mielenterveys- ja päihdesairaanhoitajana, mutta sen lisäksi olen ollut kampaamo- ja kauneusalan yrittäjä vuodesta 2014. Minusta on ihanaa, kuinka kouvolalaiset asiakkaat ovat sitoutuneita hyvään asiakaspalveluun.

Haluan mennä elämässäni koko ajan eteenpäin ja kehittää itseäni. Tulevaisuuteni suunnitelmissani onkin hakea Helsingin yliopistoon psykoterapeuttikoulutukseen. Aion käydä koulua Kouvolasta käsin. Täältä on niin hyvät junayhteydet, ettei tarvitse pääkaupunkiseudulle muuttaa.

Reilut 12 vuotta sitten muutin Kouvolaan Pohjois-Karjalan Tohmajärveltä. Tulin ensin kesätöihin, mutta kesän aikana virisi ajatus Kouvolaan jäämisestä. Kouvola on niin hyvällä paikalla. Täältä pääsee nopeasti kaikkialle. Kerronkin aina, että Kouvola on monipuolinen ja elävä kaupunki, jossa on tarvittavat palvelut, mahtavat liikuntamahdollisuudet, mieletön kulttuuritarjonta ja paljon kauniita ulkoilureittejä kuten esimerkiksi Repoveden kansallispuisto.

Tällä hetkellä asun Kuusankoskella mieheni ja lemmikki chinchillojen, lintujen ja chihuahuan kanssa. Täällä parasta on, että saa asua palvelujen lähellä, mutta luonto on vielä lähempänä.

Nykyään Kouvola on minulle kotikaupunki. Olen juurtunut tänne.”