”Pienen kaupungin etuja on, että saat asua kaupungissa, mutta olet luonnon helmassa minuutissa parissa”

”Yksi Kouvolan kauneimpia paikkoja on Kettumäki. Moni ei edes tiedä tätä paikkaa tai ole käynyt, vaikka se on ihan Kuusankosken keskustassa.”, kuusankoskelainen Antti Salmela, 50, sanoo.

”Rakastan tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Kuusankoskella on ihan mahtavat lenkkeilymaastot. Niin jalkakäytävät kuin luontopolutkin. Välillä tulee ihan huomaamatta käveltyä useampi tunti.”, Antti Salmela kertoo.

”Pienen kaupungin etuja on, että saat asua kaupungissa, mutta olet luonnon helmassa minuutissa parissa. Jotkut voivat asuakin ihan luonnon helmassa, mutta meillä kerrostaloasujilla, menee yleensä minuutti pari, että olemme metsässä.

Yksi Kouvolan kauneimpia paikkoja on Kettumäki. Moni ei edes tiedä tätä paikkaa tai ole käynyt, vaikka se on ihan Kuusankosken keskustassa. Suosittelen tutustumaan alueeseen. Olen onnekas, että saan vielä töideni puolesta olla täällä ja nähdä neljä vuodenaikaa, kuinka luonto muuttuu ja elää. Työskentelen Killingin päiväkodissa varhaiskasvatuksen lastenhoitajana metsäeskarissa.

Metsäeskari on ihan paras työpaikka. Saa olla ulkoilmassa. Minusta on ihana seurata lasten mielikuvituksen ja luovuuden kehittymistä. Harjoittelemme esimerkiksi numeroita ja kirjaimia kynien lisäksi luonnonmateriaaleilla. Kunnioitamme luontoa, eli mitään ei saa repiä, mutta kaikkea maasta löytyvää voi hyödyntää. Numeroita ja kirjaimia on syntynyt niin kepeistä, kivistä, lehdistä kuin lumipalloistakin.

Vapaa-ajallani mökkeilen ja harrastan teatteria ja käyn kovasti katsomassa etenkin harrastelijateatteriesityksiä. Olen itse näytellyt nyt kuudessa eri näytelmässä. Yksi kohokohta oli, kun pääsin mukaan Harjunpää-näytelmään. Olen myös Euroviisu-fani. Viime vuodet olen seurannut Euroviisuja kotisohvalta, mutta aiemmin kävin ihan paikanpäällä.

Olen Kuusankoskelta kotoisin. Vanhempieni juuret ovat Pohjois-Karjalassa, mutta he muuttivat aikanaan töiden perässä tänne. Minulla oli vaihe, kun halusin muuttaa Helsinkiin. Sitten isäni kuoli yllättäen. Se oli tietynlainen käännekohta elämässäni. Halusin jäädä tänne. Enkä ole katunut. Minusta Kouvola on monipuolinen paikkakunta, josta löytyy hienoja ihmisiä, kulttuuria ja kirjava luonto.”