Kotipaikka koriskaupungista Kouvolasta

Ville Kaunisto

Ville Kaunisto arvostaa Kouvolassa urheilumahdollisuuksia ja kulttuuritarjontaa.

”Pelasin kolme sopimuskauttani Kouvoissa. Yhteensä olen pelannut Kouvolassa koripalloa kymmenen vuotta. Kaipa kaupungista kertoo jotain, että olen aina palannut tänne. Päätin myös urani Kouvolassa tähän kauteen ja aloitin työn kansanedustajana.”

Miksi Kouvola?

Ammattilaiselle tärkeää on toimiva organisaatio ja pelaamisen olosuhteet. Elinympäristö tulee heti perässä. Haluan pelata siellä, missä on hyvä olla. Ihastuin aikoinani Kouvolassa ihmisiin, ystävällisyyteen ja siihen, kuinka moni oli valmis auttamaan.

Kouvolassa elämä on helppoa. Ei ruuhkiä, ei kiireitä, ellei niitä itse aiheuta. Kun alan kaivata suurkaupunkia, viikonloppu Helsingissä riittää. Kouvola on urheilukaupunki. Kärkiseurat – Kouvot, KPL ja KooKoo – tunnetaan ympäri Suomen. Kun pelasimme keväällä 2016 playoffeja KooKoon Lumon-areenalla, tuli olo, että nyt ollaan tosissaan.

Tykkään juosta lenkkejä kaupungin upeilla pururadoilla. Pelaan tennistä, vaikken ole siinä erityisen hyvä. Kesäisin seuraan pesäpalloa. Penkkiurheilijana olen kuivan analyyttinen. Ihan kuin olisin itse kentällä ja yrittäisin keksiä parhaan ratkaisun.

Viime vuodet ovat olleet kiireisiä – perheenlisäys, kunnallispolitiikkaan meno ja kauppatieteen opinnot Northumbrian yliopistossa. Ja nyt on edessä uusi työ kansanedustajana. Olen asettunut Kouvolaan. Mihin täältä tarvitsisi lähteä? Urheilulle olen saanut vastapainoa muusta kulttuurista. Käyn teatterissa, Kymi Sinfoniettan konserteissa ja taidenäyttelyissä. Silloin en analysoi, nautin vain.”