”Kouvolaan on aina ollut helppo palata”

Kouvolalaisen Matti Lindholmin kesät täyttyvät musiikkitapahtumien järjestämisestä ja talvet kuluvat tiukasti jääkiekon parissa.

”Elämässä ei kannata liikaa jossitella. Tykkään elää hetkessä ja olen huono sanomaan ei.”, paljasjalkainen kouvolalainen Matti Lindholm, 31, sanoo.

”Minulla ei ole Kouvolasta huonoa sanottavaa. Täällä arki on helppoa. Kaupungista löytyy ainakin minun tarvitsemat palvelut ja sijainniltaan Kouvola on hyvässä paikassa. Isompiin kaupunkeihin kuten Helsinkiin ja Tampereelle pääsee näppärästi silloin, kun tarvitsee. Myös harrastusmahdollisuudet ovat monipuoliset, mikä on minulle tärkeää. Välimatkat kodin ja harrastusten välillä ovat hyvät. Takapihalla on aina ollut metsää, jonne on päässyt juoksemaan ja purkamaan energiaa. Olen asunut Korian Napalla ja Metsäkulmalla, keskustassa ja piakkoin muutan rakennuttamaani omakotitaloon Lehtomäkeen. Täällä on myös paljon ystäviä, perhe ja verkostot.

Minulla ei ole ollut tarvetta lähteä täältä pois kuin ne muutamat pyrähdykset opintojen ja töiden perässä Helsinkiin ja Joensuuhun. Aina on ollut helppo palata. Tällä hetkellä siviilityöni on KooKoon myynti- ja markkinointijohtajana. Sivutoimisesti harrastelen kesäfestareiden järjestämistä Koria Rollia ja Kouvolan Wiinijuhlia. Harrastan salibandya ja jalkapalloa Korian Klubissa. Olin yhden kauden mukana kaupungin valtuustossakin.

Tapahtumien järjestäminen vaatii hyvää paineensietokykyä, mutta onhan se mahtavaa järjestää hyvän porukan kanssa pöhinää kaupunkiin. Kun Koria Rollista jäi vihdoin jotakin viivan alle, uskalsimme alkaa profiloimaan sitä piirun verran raskaamman musiikin suuntaan, mutta kevyemmälle musiikkitapahtumalle jäi tyhjiö, niin päätimme tehdä toisen festarin, Wiinijuhlat.

Iso hatunnosto myös Patoklubille, joka järjestää hienoja keikkoja ja pöhinää paikkakunnalle.

Katsotaan jäävätkö nämä tapahtumat elämään vai kokeiluksi, mutta tällä hetkellä on hyvä näin, että kesät menevät musiikkitapahtumien ja talvet jääkiekon parissa.”