Avointa ja maksutonta liikuntaneuvontaa on saatavilla Kouvolan keskustassa sijaitsevasta Virtaamosta tiistaisin klo 13-16.

Tule juttelemaan liikkumiseesi liittyvistä asioista, saamaan tietoa liikuntamahdollisuuksista sekä hakemaan neuvoja ja ohjeita liikunnan aloittamiseen. Paikalla tiistaisin klo 13-16 on liikuntaneuvoja ja fysioterapeutti.

Virtaamossa järjestetään tiistaisin liikkumiseen liittyviä teemailtapäiviä.

Syksyn 2020 teematiistait

ti 4.8. klo 13-16 Liikunnan palveluohjaus Liikuntaryhmiin ilmoittautuminen alkaa viikolla 34. Tietoa syyskauden ohjatuista ryhmistä, kursseista, opastuksista, testeistä ja niihin ilmoittautumisesta. Nouda syyskauden esite.

ti 25.8. klo 13-15 TULEkatsastus Testaa liikkuvuutta ja lihasvoimaasi ja selvittä näin oma lähtötasosi. Tuki- ja liikuntaelinterveyteen voit vaikuttaa. Henkilökohtaisen testipalautteen ohessa saat vinkkejä ja neuvoja kunnon kohentamiseen. Tarjous! Inbody -kehonkoostumusmittaus 15 € klo 13-16 (käteinen).

ti 1.9. klo 14 Fysioterapeutin alustus: rentoutumalla jaksamista arkeen Mitä stressi on? Tietoa hengityksestä ja vinkkejä erilaisista rentoutusharjoituksista.

ti 22.9. klo 13-15 Yllätys, yllätys! Liikkujan viikolla yllätysohjelmaa. Kymmenelle ensimmäiselle paikanpäälle saapuvalle liikkumista edistävä lahja. Liiku paikalle ja ylläty!

ti 29.9. klo 14-15.30 Sydäntanssit Maailman sydänpäivänäedistetään sydänterveyttä liikkumalla. Tule tanssimaan tai vain nauttimaan elävästä musiikista.  Tahdittajina Liisa ja Ami Salminen

ti 13.10. klo 14 Fysioterapeutin alustus: liikunnan tärkeys nivelrikon omahoidossa Mitä nivelrikko on? Kuinka tulla toimeen sen kanssa? Nouda vinkit ja ohjeet liikunnan tärkeydestä nivelrikon omahoidossa.

ti 3.11. klo 14 Fysioterapeutin alustus: lantionpohjan lihakset kuntoon Lantionpohjan lihasten toiminta ja vinkit harjoitteluun.

ti 17.11. klo 14 Liikunnanohjaajan alustus: vireyttä arkeen – voimaa ruuasta Fyysinen aktiivisuus ja liikunta ovat toimintakyvyn perusta, mutta ikäihmisten kunnon säilyminen ja kohentuminen edellyttävät myös täysipainoista ravitsemusta. Millaista liikettä ja kuinka paljon? Millaisiin seikkoihin liikkuvan ikäihmisen tulee kiinnittää huomiota ravitsemuksessaan?

ti 8.12. klo 13-15 TULE-katsastus Liikkuvuus- ja lihasvoimatestausta.

Liikuntaneuvoja käy läpi kehonkoostumusmittauksen tulosta.

Päivitetty 9.7.2020