RRT – Työmaanäkymä

Alla olevassa kuvassa on esitetty terminaalin rakenteiden sijoittuminen alueen maastoon pengermateriaalien kera. Violetilla alueella on irti louhittu kallio, jonka yläpinta on suurin piirtein tulevan asfalttipinnan korkeudella. Vaaleansinisen verkon alue on louhepainopengeraluetta, jonka alla ovat valmiit terminaalin rakennekerrokset.

Oranssilla keskellä kuvaa on rakenteisiin kelpaamaton materiaali, joka on viety pois ja jonka alle on rakennettu louhepenger hyödyntämällä viereisen painopenkereen louhe.
Oikean reunan oranssi painopenger jäi läjityspaikaksi. Ensimmäisen vaiheen terminaalikentän oikea reuna päättyy kohtaan, jossa louhepainopenger päättyy. Koskemattomalta peltoalueelta kaivettiin noin metrin paksuinen kerros pois ja se korvattiin murskeella, joka saatiin ylijäämälouheesta murskaamalla.
Yhden ruudukon koko on 50 m x 100 m eli puoli hehtaaria. Keltainen viiva alareunassa kuvaa 2 metrin levyistä teräsbetonista reunalaituria, jonka yläpinnan korkeus vastaa terminaaliraiteen kiskon yläpinnan korkoa.
Tutustu työmaahan raksakamerasta
Työmaalla on raksakamera, josta voi helposti seurata töiden etenemistä. Työmaa-alueella liikkuminen on turvallisuussyistä kiellettyä. Katso alta video, miltä näyttää kun iso kallio louhitaan kertaräjäytyksellä:
Kooste vuodesta RRT-työmaalla ajalla 09/2021—09/2022:
Jos video ei näy oikein, salli evästeet tai katso video YouTubessa.
Kooste ensimmäisestä kuudesta kuukaudesta Raksakamerastamme, 02–06/2019:
Ajantasaista livekuvaa työmaalta voit seurata alta.
Kamerakuvassa vasemmalla näkyy ensimmäisen vaiheen pohjatyömaa. Louhepenkereen rakentaminen valmistuu joulukuussa 2019. Täältä voit katsella raksakamerakuvaa suurempana.
Työmaakuvaa Kullasvaaran RRT-terminaalialue 1:n työmaalta kesällä 2019:

Päivitetty 29.9.2022