+
-+ Tulosta

Palvelusetelien ongelmatilanteet

Jos asiakkaalle ja palveluntuottajalle tulee palvelusetelillä annetusta palvelusta
erimielisyyksiä, on ne ensisijaisesti ratkaistava asiakkaan ja palveluntuottajan kesken. Mikäli ratkaisua ei synny, asiakas voi tehdä kirjallisen valituksen kuluttajariitalautakuntaan. Reklamaation syynä voi olla esimerkiksi palvelun viivästys, virhe tai palvelun aiheuttama vahinko.

Asiakas voi tehdä saamastaan huonosta palvelusta muistutuksen kunnalle tai olla yhteydessä potilas- tai sosiaaliasiamieheen. Asiakkaalla on oikeus tehdä asiasta kantelu esimerkiksi aluehallintovirastoon.

Palautetta voi myös antaa suoraan palveluntuottajalle tai kunnalle palvelun laadusta ja muista palveluun liittyvistä asioista. Palautetta voi antaa järjestelmän kautta palveluntuottajan asiakas, joka on kirjautunut parasta palvelua.fi-järjestelmään. Palaute voi olla moite, kiitos tai reklamaatio.