+
-+ Tulosta

Ikäihmisten liikunta

Terveysliikuntasuosituksen mukaan yli 65-vuotiaden tulisi liikkua säännöllisesti useana päivänä viikossa yhteensä ainakin 2t 30min reippasti TAI 1t 15min rasittavasti.
LISÄKSI ( väh. 2 kertaa viikossa)
- lisää lihasvoimaa
- kehitä tasapainoa
- pidä yllä notkeutta
Monet jumpat harjoittavat samanaikaisesti lihasvoimaa, tasapainoa ja notkeutta.

Tasapainoharjoittelu on erityisen tärkeää yli 80-vuotiaille sekä niille, joiden liikkumiskyky on heikentynyt ja/tai jotka ovat kaatuilleet.
Katso tarkemmin terveysliikuntasuosituksista eri kohderyhmille www.ukkinstituutti.fi/liikuntapiirakka

Terveyden edistämisen syksyn 2017 liikuntaryhmät kokoontuvat 28.8.-10.12.2017.
Ryhmät ovat matalan kynnyksen terveysliikuntaryhmiä ja soveltuvat hyvin myös ikäihmisille. Vertaisohjatut liikuntaryhmät löytyvät sivulta vertaisohjattu liikunta.

Kevään liikuntaryhmät 8.1.-27.4.2018

Terveyden edistämisen liikuntaryhmät ja vertaisohjatut liikuntaryhmät on koottu esitteeksi, jonka näet sivun oikeasta reunasta. Syksyllä terveyden edistämisen liikuntaryhmiin ilmoittautuneet siirretään automaattisesti kevätkaudelle. Jos et jatka ryhmässäsi keväällä 2018, sinun on peruttava ilmoittautumisesi 19.1.2018 mennessä ryhmäsi ohjaajalle. Jos et ole perunut osallistumistasi määräaikaan mennessä, sinun tulee maksaa kausimaksu. Liikunnanohjaajien yhteystiedot löydät täältä.

Liitetiedostot

Liikuntaryhmät kevät 2018 -esite [pdf, 3 MB]