+
-+ Tulosta

Ikäihmisten liikunta

Terveysliikuntasuosituksen mukaan yli 65-vuotiaden tulisi liikkua säännöllisesti useana päivänä viikossa yhteensä ainakin 2t 30min reippasti TAI 1t 15min rasittavasti.
LISÄKSI ( väh. 2 kertaa viikossa)
- lisää lihasvoimaa
- kehitä tasapainoa
- pidä yllä notkeutta
Monet jumpat harjoittavat samanaikaisesti lihasvoimaa, tasapainoa ja notkeutta.

Tasapainoharjoittelu on erityisen tärkeää yli 80-vuotiaille sekä niille, joiden liikkumiskyky on heikentynyt ja/tai jotka ovat kaatuilleet.
Katso tarkemmin terveysliikuntasuosituksista eri kohderyhmille www.ukkinstituutti.fi/liikuntapiirakka

Liikuntapalvelujen kevään 2019 liikuntaryhmät kokoontuvat 7.1.- 26.4.2019. Ei viikolla 9.
Ryhmät ovat matalan kynnyksen terveysliikuntaryhmiä ja soveltuvat hyvin myös ikäihmisille. Vertaisohjatut liikuntaryhmät löytyvät sivulta vertaisohjattu liikunta.

Syksyn liikuntaryhmät 27.8.- 9.12. 2018

Liikuntapalvelujen liikuntaryhmät ja vertaisohjatut liikuntaryhmät on koottu esitteeksi, jonka näet sivun oikeasta reunasta. Syyskaudelle 2018 ilmoittautuneet siirretään automaattisesti kevätkaudelle 2019. Jos et jatka ryhmässä, on peruutukset tehtävä 18.1.2019 mennessä liikunnanohjaajalle. Puhelimen vastaajaan jätettyjä viestejä tai tekstiviestejä ei huomioida. Huomioithan että muutoin ilmoittautumiset ovat sitovia. Liikunnanohjaajien yhteystiedot löydät täältä.

Liitetiedostot

Liikuntaesite kevät 2019 [pdf, 797 KB]

Kouvola.fi käyttää evästeitä sivuston käytön helpottamiseksi ja käyttöä koskevien tilastojen keräämiseksi. Kun käytät tätä verkkosivua, hyväksyt evästeiden käytön ja tietosuojaselosteemme

Tietosuojaselosteemme