+
-+ Tulosta

Ikäihmisten liikunta

Terveysliikuntasuosituksen mukaan yli 65-vuotiaden tulisi liikkua säännöllisesti useana päivänä viikossa yhteensä ainakin 2t 30min reippasti TAI 1t 15min rasittavasti.
LISÄKSI ( väh. 2 kertaa viikossa)
- lisää lihasvoimaa
- kehitä tasapainoa
- pidä yllä notkeutta
Monet jumpat harjoittavat samanaikaisesti lihasvoimaa, tasapainoa ja notkeutta.

Tasapainoharjoittelu on erityisen tärkeää yli 80-vuotiaille sekä niille, joiden liikkumiskyky on heikentynyt ja/tai jotka ovat kaatuilleet.
Katso tarkemmin terveysliikuntasuosituksista eri kohderyhmille www.ukkinstituutti.fi/liikuntapiirakka

Terveyden edistämisen syksyn 2018 liikuntaryhmät kokoontuvat 27.8.-9.12.2018.
Ryhmät ovat matalan kynnyksen terveysliikuntaryhmiä ja soveltuvat hyvin myös ikäihmisille. Vertaisohjatut liikuntaryhmät löytyvät sivulta vertaisohjattu liikunta.

Syksyn liikuntaryhmät 27.8.- 9.12. 2018

Terveyden edistämisen liikuntaryhmät ja vertaisohjatut liikuntaryhmät on koottu esitteeksi, jonka näet sivun oikeasta reunasta. Ilmoittautuminen ryhmiin tapahtuu viikolla 33 kaupunginosakohtaisesti. Ilmoittautumisohjeet löydät esitteen sivulta 8. Huomioithan että ilmoittautumiset ovat sitovia. Peruutukset on tehtävä 16.9.2018 mennessä. Liikunnanohjaajien yhteystiedot löydät täältä.

Liitetiedostot

Liikuntaesite syksy 2018 [pdf, 3 MB]

Kouvola.fi käyttää evästeitä sivuston käytön helpottamiseksi ja käyttöä koskevien tilastojen keräämiseksi. Kun käytät tätä verkkosivua, hyväksyt evästeiden käytön ja tietosuojaselosteemme

Tietosuojaselosteemme