Muutostöissä – kuinka luodaan kansainvälistä työelämää Kouvolassa?
Kouvolan kaupungin kansainvälisen työn koordinaattori Kaisa Spies avaa blogissa, millaisia kansainvälisiä työnhakijoita ja -tekijöitä sekä opiskelijoita Kouvolassa asuu.
Toimelias syksy Kouvolan viestinnässä – tutustu nostoihin!
Taas on tullut aika täräyttää ilmoille Kouvolan kaupungin viestinnän ja markkinoinnin ajankohtaiskatsaus, jonka olemme koonneet Viestintä ja VisitKouvolan sekä Kouvola Innovation Oy:n kollegoiden kanssa. Oheiset nostot näkyvät eri kohderyhmille – jokin toimenpide on kohdistettu asukkaille, jokin ensisijaisesti Kouvolan ulkopuolelle. Tästä syystä pidämme tärkeänä kokonaiskuvan avaamista, sillä kukaan meistä ei kuulu kaikkien toimenpiteiden kohderyhmiin.
Kouvola näkyy ja kuuluu kesällä
Kouvola näkyy paikallisesti sekä kaupungin ulkopuolella lähikuukausina. Erityisesti matkailumarkkinointi on aktiivista kesäkautena. Kokosimme Viestintä ja VisitKouvola-tiimin toimesta tietoa tulevista näkyvyystoimenpiteistä.
Kouvolan turvallisuustapahtuma räjäytti tavoittavuuslukemat
24.10.2022 järjestetty Kouvolan turvallisuustapahtuma nousi esiin maan suurimmissa medioissa.
Kouvola – paikka asumisen mahdollisuuksille
Yksi Kouvolan lyömättömiä etuja on kaupunkimme monipuolisuus. Se näyttäytyy myös erilaisina asumisen vaihtoehtoina: olipa haaveesi oma tupa ja perunamaa, oma rauha taajamissa lähellä palveluita tai moderni kaupunkiasuminen, voit toteuttaa unelmasi Kouvolassa.
Tapahtumien e-Messuilla visioidaan tulevaisuuden tapahtumia
Mitä tarkoittaa XR? Millaisia ovat tulevaisuuden tapahtumat? Kaupungintalon juhlasalissa ja sinisellä matolla järjestetään tiistaina 5.4.2022 Tapahtumien E-messut klo 12.00–16.30. Kaupunginjohtaja Marita Toikka avaa puheenvuorot klo 13.00.
Kouvolassa on mahdollisuuksien markkinat osaajille
Toivomme Kouvolaan ja Kymenlaakson uusia osaajia monille eri aloille. Osaajapula ei ole erityisesti Kouvolan tai Kymenlaakson ongelma, vaan myös muut alueet niin Suomessa kuin ulkomaillakin kilpailevat työntekijöistä.
Vaikuttavuutta kaupunkiviestinnällä ja -markkinoinnilla
Sain kimmokkeen kirjoittaa tähän blogiin poimintoja Viestintä ja VisitKouvola-yksikkömme tuloksista ja työn vaikuttavuudesta. En ole törmännyt juurikaan vastaaviin blogikirjoituksiin …
Vaikuttajayhteistyö ja uudenlaiset viestinnän menetelmät
Viime ja edellisen kesän aikana moni on tutustunut ensimmäistä kertaa kotimaan matkailukohteisiin ja lähiympäristönsä matkailutarjontaan. Koronan myötä kotimaan matkailuun on kannustettu. On myös tärkeää, että kohteet ja palvelut löytää helposti verkosta. Digitalisaation vaikutus matkailualaan on valtava ja myös alueen yrityksiä on kannustettu panostamaan voimakkaammin digitaaliseen saavutettavuuteen ja sähköisen markkinaosuuden kasvattamiseen.
Etätyöajan yhteisöllisyys ja tiimikaveruus
Sain vuoden 2021 alussa liudan uusia tiimikavereita, kun siirryin VisitKouvola-tiimin mukana Kinnosta Kouvolan kaupungille ja yhdistyimme viestintä-tiimin kanssa
Muutos – neljä prosenttia yläviistoon
”Kaikki virtaa, mikään ei ole pysyvää”, mietiskeli muutama sata vuotta ennen ajanlaskun alkua filosofi Herakleitos. Vaikka elämänpolkumme on esittänyt runsaasti todisteita tämän puolesta ja vähemmän tätä vastaan, on muutos useimmille vähintään haastavaa ja vastavirtaan uimisyrityksiäkin nähdään aina.
Tervetuloa sujuvaan arkeen!
Kouvolan ja Kymenlaakson alueelle kaivataan lisää asukkaita ja työpaikka on usein syy asuinpaikan valinnalle. Houkuttelevat työnteon sekä asumisen mahdollisuudet vaikuttavat muuttopäätöksiin. Kouvolan kaupungin koordinoima Talenttimagneetti – osaajien houkuttelun käynnistäminen –hanke (EAKR) on tuottanut sisältöjä ja videoita, joilla tuetaan yritysten rekrytointeja ja nostetaan esille tarinoita, tekoja ja sitä hyvää mitä meillä täällä on.