Matkahuollon matkakorttien kelpoisuus Kouvolan järjestämässä joukkoliikenteessä päättyy 31.12.2022

Matkahuollon matkakortit eivät käy enää maksuvälineenä Kouvolan kaupungin järjestämässä joukkoliikenteessä vuoden 2023 alusta alkaen. Taustalla ovat nykyinen bruttoliikennemalli, jossa Waltti-liikenteen lipputulot jäävät kaupungille sekä Matkahuollon matkakorttien vähäiset käyttömäärät suhteessa maksuliikenteen hallintaan tarvittavaan työhön. Tämä ei vaikuta ELY:n järjestämien Hamina-Kouvola ja Kouvola-Luumäki vuorojen käypiin lipputuotteisiin.

Matkakortteja korvaamaan Matkahuolto on ottanut käyttöön Reitit & Liput-sovelluksen, josta voi ostaa lipputuotteita koko matkaketjulleen Suomessa. Tulevaisuudessa myös Kouvolan paikallisliikenteen Waltti-lippuja voi ostaa myös Matkahuollon sovelluksen kautta.

Lisätietoja: joukkoliikenne@kouvola.fi ja www.matkahuolto.fi